“1. mai på Karl Johan” av Rudolf Nilsen

1 May

nilsen2Rudolf  Nilsen er kanskje en av mine yndlingsdiktere noensinne. Den måten han har fanget Oslo Øst og arbeiderklasseliv er helt uten sidestykke. Diktene inneholder så flotte og rørende skildringer at man nesten kan miste pusten. Denne flotte utgaven av Rudolf Nilsens Samlede dikt kom jeg over i en brukthandel for en tid tilbake og den inneholder alle favorittene mine som Nr 13 og Gategutt, i tillegg til dagens tema: 1. mai på Karl Johan.

Nå kan jeg dessverre ikke skryte på meg at jeg har gått i tog idag, men nå har jeg iallefall gjort litt for å spre dagens budskap.

nilsen1

Gratulerer med dagen!

Legg gjerne igjen en kommentar!

