Reiseguider er også bøker!

4 Jul

Noe av det beste med å reise på ferie er å planlegge ferien. Selv anskaffer jeg meg ei reisebok (gjerne Lonely Planet) så snart jeg har bestilt reisen slik at jeg kan sette meg så godt inn i hva jeg skal gjøre, hvor jeg skal og selvsagt masse praktiske ting. Internett har nok tatt over mye av planleggingen, men jeg må fortsatt ha reisebøker altså (det er jo ikke alltid internett dit man skal!)

Turen i år går først til de greske øyer og disse bøkene er med i bagasjen.

lonelyplanet

Det jeg liker å gjøre, men som ble nedprioritert i år, er å lese skjønnlitterære bøker fra destinasjonen min. Vurderte å lese Kretadøgn av Tove Nilsen eller Out of the Blue av Belinda Jones på nytt, eller kanskje til og med grave fram helt ny øy-litteratur, men kom fram til at jeg måtte prioritere de bøkene jeg allerede hadde på lista. Reiseguidene er mao ikke de eneste bøkene med på lasset 🙂

Leser du  deg inn i ferien?

2 Responses to “Reiseguider er også bøker!”

  1. Lesehesten 4. July 2013 at 14:02 #

    Jeg må også alltid ha reisebøker dit jeg skal og lese om stedet og planlegge på forhånd 🙂

    • Vibeke 4. July 2013 at 20:50 #

      Ja, jeg tror ikke internett og alle verdens apper kan ta over helt for reisebøkene med det første 🙂

Legg gjerne igjen en kommentar!

