Nytt i hylla: Juleferie-lesing

18 Dec

En tur innom Fretex, en tur på play.com, en hemmelig nisse-gave og lesebunken til jula er nesten klar!

julebunke

Jeg begynner øverst:

Ibsen på en time av Henrik og Katarina Lange er hemmelig nisse-gava mi. Den har som mål å få deg gjennom Ibsens samlede verker og biografi på en time med tekst og tegninger. Veldig søt!

Brudepikene av Jane Costello er en av Fretex-bøkene. Dette er typisk chick lit og jeg må innrømme at jeg er usikker på om jeg har lest den før, men den kommer nok uansett til å være lett og grei underholdning i pinnekjøttkoma.

Little Women av Louisa May Alcott er en av de jeg gleder meg skikkelig til! Jeg har sett filmen for mange år siden, men jeg tror jeg har den akkurat nok på avstand til at den ikke ødelegger leseopplevelsen.

Veke 53 av Agnes Ravatn er hennes skjønnlitterære debut om ei midtlivskrise som ikke går helt som den skal. Agnes er jo helt rå, så jeg har store forhåpninger her.

Diana. Her true story av Andrew Morton er den neste boka til Moshonistas biografilesesirkel. når temaet er Kongelige Dette skal visstnok (ifølge vaskeseddelen) være det nærmeste man kommer en autorisert biografi om Diana.

julelesingI tillegg skal jeg selvsagt bli ferdig med En sjøens helt av Jon Michelet. Er halvveis. 400 sider igjen.

7 Responses to “Nytt i hylla: Juleferie-lesing”

  1. Lesehesten 18. December 2013 at 09:35 #

    Ja her så det ut som det var mye spennende 🙂 Ha en fin lesejul 🙂

    • Vibeke 18. December 2013 at 11:05 #

      Jepp, variert er det iallefall! Takk det samme, regner med at du også har en fyldig julebunke 🙂

      • Lesehesten 18. December 2013 at 13:42 #

        Det har jeg 🙂 På listen står blandt annet Det henger en engel alene i skogen av Samuel Bjørk og A Christmas Carol av Charles Dickens 🙂

      • Vibeke 18. December 2013 at 13:48 #

        “A Christmas Carol” leste jeg i desember for et par år siden, anbefales veldig 🙂 Kos deg!

  2. Birthe 18. December 2013 at 23:10 #

    Fin liste over bøker å lese, boken om Diana kunne jeg godt tenke meg å lese 🙂

    • Vibeke 19. December 2013 at 09:06 #

      Ja, det er jo ei dame som alle kjenner, men som jeg egentlig vet ganske lite om. Vet ikke om jeg hadde lest den om det ikke hadde vært for biografisirkelen, men det er jo fint å ha den som påskudd til å lese noe man ellers ikke ville lest 🙂 God jul!

      • Birthe 22. December 2013 at 07:43 #

        Sånn sett er det veldig bra med lesesirkler 🙂

Legg gjerne igjen en kommentar!

