Nytt i hylla: Årets julegave-bøker

28 Dec

Det lønner seg å sette bøker på ønskelista. Jeg har herved så mange bøker i lesebunken nå at jeg må nok innføre kjøpestopp på bøker for hele januar. Her er årets gavebunke!

IMAG1351

Menneskelaboratoriet: Botsfengeselets historie av Espen Scaanning: En skikkelig murstein med innblikk i Norges straffehistorie og historia til Bostfengselet i Oslo. Går inn i kategorien nørding og Oslo-historie.

Alice’s Adventures  in Wonderland and Other Stories av Lewis Carroll: Ei skikkelig praktutgave av en ekte klassiker. Har kun sett noen tegneseriefilmatiseringer, men aldri lest boka før.

Bergeners av Thomas Espedal: Nominert til Nordisk Råds Litteraturpris og knyttet opp mot finbyen Bergen. Sto på toppen av ønskelista.

Blodpenger av Aurstad og Westberg: Denne har stått på ønskelista helt siden påske. Historisk krim fra Oslo på slutten av 1800-tallet. Selv for en som ikke er så begeistra for krim så blir dette spennende.

Eg vil at nokon skal vente på meg av Anna Gavalda: Min første bok av Anna Gavalda, jeg har aldri kommet meg til Saman er ein mindre aleine, den er rett og slett litt avskrekkende med sitt store volum, men denne tror jeg kan være en fin inngangsport til Gavalda.

Legg gjerne igjen en kommentar!

