Bøker er perfekte babygaver

15 Feb

Siden jeg nå har kommet i en den alderen der det popper babyer ut av de fleste av vennene mine så har det også oppstått et nytt behov for gaver. Babyer kan ikke akkurat få vinflasker og gavekort på Ark slik som mødrene (selv om man selvsagt kan mene at nybakte mødre fortjener gaver mer enn nyfødte barn), og jeg nekter å kjøpe ordinære gaver som klær og leker som uansett bare brukes en kort stund. De fleste jeg kjenner har uansett arvet så mye klær at de klarer seg iallefall til ungens ettårsdag. Jeg har derimot bestemt for å ta ansvar for deres bokinteresse allerede fra begynnelsen av og har derfor kommet frem til at den beste gaven jeg kan gi er en (eller flere) av de bøkene som jeg satte stor pris på som liten.

Thorbjørn Egner kommer høyt opp på lista, fine historier, grei moral og fine tegninger. Bøkene passer i utgangspunktet best til høytlesning når ungene blir noen år, men da har de de iallefall i hus fra begynnelsen av.

egneren

Andre flotte forslag er eventyrsamlinger, Albert Åberg eller ny-klassikere som Tonje Glimmerdal (passer best for de litt eldre).

Det flotte med disse bøkene (bortsett fra innhold) er det at de ofte er på tilbud. Siden klassikere som disse never goes out of style så har jeg kjøpt en liten bunke som jeg har liggende til neste baby popper ut (og det kan jo skje når som helst).

One Response to “Bøker er perfekte babygaver”

  1. Elida 17. February 2013 at 10:47 #

    Heilt enig! Bøker er det første eg tenker på når babyer popper ut av venner og kolleger:-) Ha ein fin søndag!

Legg gjerne igjen en kommentar!

