Leser nå: “Diana: Her True Story – In Her Own Words” av Andrew Morton

21 Jan

I fravær av seriøs leselyst så har jeg framskyndet lesinga av neste bok i Moshonista sin biografilesesirkel: Kongelige. Siden jeg visste at dette var neste kategori så plukket jeg med meg Diana: Her True Story – In Her Own Words fra Fretex rett før jul. Mest sannsynlig ei bok jeg ikke ville lest ellers, men det er jo akkurat det som er så fint med sånne lesesirkler.

IMAG1374Selv om dette ikke er en selvbiografi så skal det visstnok være det nærmeste man kommer ei bok fortalt med hennes egne ord. Boka ble først gitt ut i 1992, dvs mange år før hun døde, men har gjennomgått revisjoner etter hennes død.

Den første delen av boka er titulert som In Her Own Words og består av ordrette notater fra Dianas samtaler med forfatteren i deres samtaler. Allerede her kommer det fram at hun ikke har planer om å legge lokk på seg med tanke på forholdet til Charles, Camilla og kongehuset. Så langt er det rett og slett kleint og flaut fordi jeg føler at jeg blandes inn i deres ekteskapsproblemer, det blir nesten for personlig. Forhåpentligvis klarer biografen å skape et litt mindre ensidig bilde av historien. Vi får se.

IMAG1376Jeg ligger iallefall foran skjema, hurra for det! Omtale kommer 15. februar.

Legg gjerne igjen en kommentar!

